środa, 18 lipca 2012

Dot the i

Nazywam się Matylda. Przyszłam na świat pewnego czerwcowego, letniego dnia. Powitałam ten nowy świat z krzykiem, mając nadzieję, że będzie on równie bezpieczny jak ten w brzuchu mojej rodzicielki.
Myliłam się.
Czasami pada deszcz, czasem świeci słońce, ale niezmiennie od 22 lat wychodzę z domu z podniesionym czołem i nadal mam nadzieję na lepsze jutro.
Kiedyś ktoś w moim życiu podarował mi książkę z odzysku. Ta osoba napisała na pierwszej stronie pewien cytat, którego nie pamiętam. Jednak była ona na tyle ważna(sentencja, że powiesiłam tę pierwszą stronę na tablicy korkowej w moim wynajmowanym pokoju. Niestety w ferworze podwójnej przeprowadzki zapodziałam go gdzieś. Chciałam go dobrze schować i najwyraźniej udało mi się, bo sama nie wiem, w którym miejscu mam go teraz znaleźć.

Matylda.
Lubi oglądać wschody słońca, słuchać szumu liści topoli, podziwiać mech, zanurzać stopy w piasku,chodzić po świeżo skoszonej trawie, obserwować ludzi.
Nie lubi mlaskania.
Jest realistką w świecie żywych i romantyczką w swoim świecie wyobraźni.   __________________

Je m'appelle Mathilde et je suis née un jour d'été. Accueilli dans ce nouveau monde avec un cri, en espérant qu'il sera aussi sûr et prudent  que celui dans le ventre de ma mère.


Je me suis trompée.

Parfois il pleut, parfois, parfois le soleil brille mais depuis 22 ans, je sors toujours de la maison, en tenant tête haute et j'ai encore de l'espoir d'un avenir meilleur.



Un jour, quelqu'un dans ma vie m'a donné un livre de la récupération. Cette personne a écrit sur ​​la première page une citation, je ne la souveins pas. Mais elle était si important pour moi (citation)que j'ai pendu cette ​​la première page sur le mur dans ma chambre louée. Malheureusement, a cause  de double déménagement, je l'ai perdue quelque part. Je voulais la cacher bien, et apparemment, j'ai reussi de le faire , parce que je ne sais pas où je l'ai donnée. Si je la trouve, je vais vous la citer.                                                              
  


Mathilde.
Elle aime regarder le lever du soleil, écouter le bruit de feuilles de peuplier,  admirer la mousse, plonger ses pieds dans le sable, marcher sur l'herbe fraîchement coupée, regarder les gens.

Elle est réaliste dans le monde des vivants et  romantique dans son monde imaginaire.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz